: ♥ Best Things In The World Just Only Can Be Felt With Ur Heart ♥ :
: ♥ Percintaan Bukan Di Ukur Atas Dasar Paras Rupa Dan Harta Sebaliknya Perasaan Saling Melindungi Dan Saling Menghormati Antara Satu Sama Laen ♥ :

Mereka Kesayanganku

Kalau Readers Suke Blog Nurul Klik Ea

Saturday, April 30, 2011

.. Bahagia Dapat BF cam Dia ..

" Saya suka tengok jari awek saya... Cantik betul... Sungguh! Sampai takut nak pegang... Bukan takut patah... Tapi takut nanti jari kitorang tak boleh tolong each other Di satu hari yang giler forever depan yang maha Esa... 


Saya suka tengok rambut awek saya... Cantik betol... Sungguh! Sebab tu saya belikan tudung... Bukan sebab jeles orang lain tengok jugak.... Tapi takut nanti terbakar dek api neraka Di suatu hari yang giler forever 

 Saya suka tengok body awek saya... Cantik betol... Sungguh! Sebab tu saya belikan dia telekong Supaya mase dia jumpa dengan Kekasih dia Yang Utama Dia lagi cantik dan berseri menghadap Nya. Saya pun tumpang dapat pahala. Pheh syoknye... 


Saya sedih tengok awek saya Tak tido, tak makan rindu kat saya... Saya pun macam tu jugak, Ada problem yang sama.. Dia tanya apa ubatnya? Saya pun bagi dia Quran untuk penenang jiwa... Semoga lebih cintakan Nya dari saya... 


Saya sedih tengok awek saya Selalu pesan macam-macam kat saya... "Makan, minum, drive elok-elok tau.. Nanti awak sakit saya susah ati bla bla bla bla" katanya... Tapi bila tengok movie sama-sama burn asar maghrib gitu Die tak kata satu apa pun... Berdosanye saya.... 

 Kesimpulannya saya memang sayang dia... Nak jumpa dia giler forever... Yang forever punye forever... Di dunia dan akhirat terutamanya, Janji nak share heaven sama-sama... Bahagia selamanya...   Semoga kami saling mengingati, Dosa sendiri pun infiniti... Nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ni... Semoga kami menginsafi diri... Ya Allah ampunkanlah kami.... Semoga kami dapat bersama selamanya nanti...  


P/S - andai anda seorang wanita muslimah... Mesti seronok kan kalau pasangan kita berfikiran camtu... Then kalu anda seorang muslim... Apa kata tanamkan dalam hati camtu... Cinta tu anugerah Allah... Pandai-pandai la kita menjaga nikmat Allah itu ye..

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. Bila Lelaki Hilang Tulang Rusuknya ( Wanita ) ..

Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?

LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang
rusukku.

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur,
Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang
rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi
merasakan sakit di hatinya...

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk
sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan
masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi
membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan
cinta satu sama lain.

Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai
menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA
lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak
cintakan saya lagi!!!".

LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga
berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang
telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air
mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad
untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi
Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha
mencari khabar akan kehidupan WANITA.

WANITA pernah ke luar negeri tetapi
sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana
banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah
dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?

WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.

WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut.

Saya akan
kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu
nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang
korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan
kembali merasakan sakit dihatinya.

Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah
kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia
patahkan.

*Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai.
Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang
dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah
terlambat...*

*Kerana itu, **jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh
hati.**.. Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata
yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai?

Kira merasakan akan
*menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar
risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.*

*Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan
akibat yang akan diterima?? *

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. 13 Aurat Wanita ..

 1. Bulu kening - Menurut Bukhari, Rasullulah melaknati perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening - Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.

2. Kaki memakai gelang berloceng - Dan janganlah mereka (perempuan) menghentakkan kaki (atau mengangkatnya) agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31. Keterangan : Menampakkan kaki dan menghayunkan/melenggokkan badan mengikut hentakan kaki terutamanya pada mereka yang mengikatnya dengan loceng sama juga seperti pelacur dizaman jahiliyah .

3. Wangian - Siapa sahaja wanita yang memakai wangi-wangian kemudian melewati suatu kaum supaya mereka itu mencium baunya, maka wanita itu telah dianggap melakukan zina dan tiap-tiap mata ada zinanya terutamanya hidung yang berserombong kapal kata orang sekarang hidong belang - Petikan dari Hadis Riwayat Nasaii, Ibn Khuzaimah dan Hibban.

4. Dada - Hendaklah mereka (perempuan) melabuhkan kain tudung hingga menutupi bahagian hadapan dada-dada mereka - Petikan dari S ura h An-Nur Ayat 31.

5. Gigi - Rasullulah melaknat perempuan yang mengikir gigi atau meminta supaya dikikirkan giginya - Petikan dari Hadis Riwayat At-Thabrani, Dilaknat perempuan yang menjarangkan giginya supaya menjadi cantik, yang merubah ciptaan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

6. Muka dan leher - Dan tinggallah kamu (perempuan) di rumah kamu dan janganlah kamu menampakkan perhiasan mu seperti orang jahilliah yang dahulu. Keterangan : Bersolek (make-up) dan menurut Maqatil sengaja membiarkan ikatan tudung yang menampakkan leher seperti orang Jahilliyah.

7. Muka dan Tangan - Asma Binte Abu Bakar telah menemui Rasullulah dengan memakai pakaian yang tipis. Sabda Rasullulah: Wahai Asma! Sesungguhnya seorang gadis yang telah berhaid tidak boleh baginya menzahirkan anggota badan kecuali pergelangan tangan dan wajah saja - Petikan dari Hadis Riwayat Muslim dan Bukhari.

8. Tangan - Sesungguhnya kepala yang ditusuk dengan besi itu lebih baik daripada menyentuh kaum yang bukan sejenis yang tidak halal baginya - Petikan dari Hadis Riwayat At Tabrani dan Baihaqi.

9. Mata - Dan katakanlah kepada perempuan mukmin hendaklah mereka menundukkan sebahagian dari pemandangannya - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.

Sabda Nabi Muhamad SAW, Jangan sampai pandangan yang satu mengikuti pandangan lainnya. Kamu hanya boleh pandangan yang pertama sahaja manakala pandangan seterusnya tidak dibenarkan hukumnya haram - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud dan Tirmidzi.

10. Mulut (suara) - Janganlah perempuan-perempuan itu terlalu lunak dalam berbicara sehingga berkeinginan orang yang ada perasaan serong dalam hatinya, tetapi ucapkanlah perkataan-perkataan yang baik - Petikan dari S ura h Al Ahzab Ayat 32.

Sabda SAW, Sesungguhnya akan ada umat ku yang minum arak yang mereka namakan dengan yang lain, iaitu kepala mereka dilalaikan oleh bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi perempuan, maka Allah akan tenggelamkan mereka itu dalam bumi - Petikan dari Hadis Riwayat Ibn Majah.

11. Kemaluan - Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan mukmin, hendaklah mereka menundukkan pandangan mereka dan menjaga kehormatan mereka - Petikan dari S ura h An Nur Ayat 31.

Apabila seorang perempuan itu solat lima waktu, puasa di bulan Ramadan, menjaga kehormatannya dan mentaati suaminya, maka masuklah ia ke dalam Syurga daripada pintu-pintu yang ia kehendakinya - Hadis Riwayat Riwayat Al Bazzar.

Tiada seorang perempuanpun yang membuka pakaiannya bukan di rumah suaminya, melainkan dia telah membinasakan tabir antaranya dengan Allah - Petikan dari Hadis Riwayat Tirmidzi, Abu Daud dan Ibn Majah.

12. Pakaian - Barangsiapa memakai pakaian yang berlebih-lebihan terutama yang menjolok mata , maka Allah akan memberikan pakaian kehinaan di hari akhirat nanti - Petikan dari Hadis Riwayat Ahmad, Abu Daud , An Nasaii dan Ibn Majah.
Petikan dari S ura h Al Ahzab Ayat 59.

Bermaksud : Hai nabi-nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin, hendaklah mereka memakai baju jilbab (baju labuh dan longgar) yang demikian itu supaya mereka mudah diken ali . Lantaran itu mereka tidak diganggu. Allah maha pengampun lagi maha penyayang.

Sesungguhnya sebilangan ahli Neraka ialah perempuan-perempuan yang berpakaian tetapi telanjang yang condong pada maksiat dan menarik orang lain untuk melakukan maksiat. Mereka tidak akan masuk Syurga dan tidak akan mencium baunya -
Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim. Keterangan : Wanita yang berpakaian tipis/jarang, ketat/ membentuk dan berbelah/membuka bahagian-bahagian tertentu.

13. Rambut - Wahai anakku Fatimah! Adapun perempuan-perempuan yang akan digantung rambutnya hingga mendidih otaknya dalam Neraka adalah mereka itu di dunia tidak mahu menutup rambutnya daripada dilihat oleh lelaki yang bukan mahramnya - Petikan dari Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim.

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. Tbe2 Soh NIKAH!! ..

Salam 1 Malaysia
Kowg msty nk tau pe mksod nurul an
Okeh .. Meh nurul cite
Kowg nk tau x ??
Td nurul tgh rlx2
Tbe2 je abah nurul cl nurul
Igtkn npe ..
Cz mse dye msg nurul
X dk ah dy ckp pe2
Tbe2 je dy cl
Soh nurul NIKAH !!
Mpi pe abah ni ??
Tbe2 soh ank dy ni nkah
Pdhal akk nurul bwu je mrncg nk nkah
Tbe2 lak .. dy soh nurul yg nikah
Dye ckp , xpyh wt kndri
Nkah gntg je dlu
Actually dr dlu ag dy soh nurul nikah
Tp kli ni , dy cm mnkankan lak
Ase plek pon da dwtnye
Plek cgt2 da sbnrnye !
Tbe2 soh nkah
Pdhal ktowg bwu je epy dpt brte ckp akk nk nkah
Abh2 .. igt sng ke nk nkah ni
Mmg ah nkah gntg tp 
Nurul x Kursus Kawen ag !!
n byk bnda lak yg kne wt !
Ish .. ps2 kne bncg ngn fmly bf lak
Pe ah nk jd ni ..
Aish .. mtak2 ah seme ni dpt d stlekn ngn cpt
Kne tgu bf pk & stle ngn fmly dy ah lak
Kowg doa2 ah ea
Moga seme ni cpt stle
N jdoh nurul d pnjgkn
AMIN :)

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

Tuesday, April 26, 2011

.. Nape Perempuan Mudah Menangis ?? ..

Di bawah ini hanyalah sebagai pengetahuan kepada anda sekalian untuk mengetahui kenapa perempuan mudah menangis. Supaya bagi mereka-mereka yang lelaki tahu, kenapa teman wanita mereka terlalu mudah untuk mengalirkan air mata sekiranya berlaku sesuatu dalam perhubungan.

Suatu hari, seorang anak bertanya kepada ibunya, "Ibu, mengapa ibu menangis?"

Ibunya menjawab, "Sebab ibu adalah perempuan, nak."

"Saya tidak mengerti ibu," kata si anak.

Ibunya hanya tersenyum dan memeluknya erat. "Nak, kau memang tak akan mengerti"


Kemudian si anak bertanya kepada ayahnya. "Ayah, mengapa ibu menangis?"

"Ibumu menangis tanpa sebab yang jelas," sang ayah menjawab.

"Semua perempuan memang sering menangis tanpa alasan."


Si anak membesar menjadi remaja, dan dia tetap terus bertanya-tanya, mengapa perempuan menangis? Hingga pada suatu malam, dia bermimpi dan bertanya kepada Tuhan, "Ya Allah, mengapa perempuan mudah menangis?" Dalam mimpinya dia merasa seolah-olah mendengar
jawapannya:

"Saat Ku ciptakan wanita, Aku membuatnya menjadi sangat utama.

Kuciptakan bahunya, agar mampu menahan seluruh beban dunia dan isinya, walaupun juga bahu itu harus cukup nyaman dan lembut untuk menahan kepala bayi yang sedang tertidur.

"Kuberikan wanita kekuatan untuk dapat melahirkan bayi dari rahimnya, walau kerap berulangkali menerima cerca dari si bayi itu apabila dia telah membesar.

"Kuberikan keperkasaan yang akan membuatnya tetap bertahan, pantang menyerah saat semua orang sudah putus asa.

"Ku berikan kesabaran jiwa untuk merawat keluarganya walau dia sendiri letih, walau sakit, walau penat, tanpa berkeluh kesah.

"Kuberikan wanita perasaan peka dan kasih sayang untuk mencintai semua anaknya dalam apa jua keadaan dan situasi. Walau acapkali anak-anaknya itu melukai perasaan dan hatinya. Perasaan ini pula yang akan memberikan kehangatan pada anak- anak yang mengantuk menahan lelap. Sentuhan inilah yang akan memberikan kenyamanan saat didakap dengan lembut olehnya.


"Kuberikan wanita kekuatan untuk membimbing suaminya melalui masa-masa sukar dan menjadi pelindung baginya.
Sebab bukankah tulang rusuk yang melindungi setiap hati dan jantung agar tak terkoyak..?

"Kuberikan kepadanya kebijaksanaan dan kemampuan untuk memberikan pengertian dan menyedarkan bahawa suami yang baik adalah yang tidak pernah melukai isterinya. Walau seringkali pula kebijaksanaan itu akan menguji setiap kesetiaan yang diberikan kepada suami agar tetap berdiri sejajar, saling melengkapi dan saling menyayangi.

"Dan akhirnya, Kuberikan wanita air mata, agar dapat mencurahkan perasaannya. Inilah yang khusus kepada wanita, agar dapat dia gunakan bila-bila masa pun dia inginkan. Ini bukan kelemahan bagi wanita, kerana sebenarnya air mata ini adalah "air mata kehidupan."

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

Friday, April 22, 2011

.. Tido Lewat ..

Salam 1 Malaysia
Aish !! Mgu ni mmg tdo lewat
Tau nape ??
Bf nurul keje malam
Jadi xkeruan
Isaukan dye
Laki .. tau jelh kn
Waktu malam lak 2
Sdap ah dy bwk moto 2 laju2
Isau je jd pe2 kt dy
Cz mgu ni ktowg xdpt jpe
Just gyut fon je
Xsbar nk tgu dy hbz shift mlm
Sok last
Slgi dy xhabz shift mlm
Ni ah keje nurul
On9 slgi dy xsmpai umah
Kdg2 tgok tv
Dye smpai umah dkt2 kol 7
kdg2 nurul tdo dlu
Tp xdk ah awal kn
kol 3,4 pg gk tdonye
tp akn cpt mse 2 bllu
Ble dy smpai dy akn cl
Bwu ah leh tdo ngn nynyaknye
Tdo ah smpai ke tgah ary
Ops !! kntoi dh ..
ANAK DARE BGON LWT !! :)
tp da sbb ok .. bkn sllu pon
agpon bkn keje pon kn
so , xksh ah kn
skunk kol bpe ??
5.58am
xlme dh dy nak balik
ary ny catat rekod
xpernah hyt bjge smpai cmni
puas dy cl soh tdo
tp xngntok kn !!
hee ..
k ah .. smpai cni je entry nurul
nk rht2 jp
pnat bdn ni
k bye2 seme
smbg tdo anda
tp jgn lupe !!
SUBUH da masok
p ah solat k
daaa

+ tq coz read my blog +

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

Monday, April 18, 2011

.. Epy Besday Daus ..

Salam 1 Malaysia
Ary ny nurul nak cte sal mber bf nurul
actually mber nurul gk
Nk tau cpe dy
Mohd Firdaus Abd Aziz @ Daus
Ary ny 18/4/2011
Besday dye
Bf nurul nak wt sprse kt dye
cz diowg ni mmg bek
So , smlm lpas g psar mlm
bf nurul ajk nurul p bli kek
so , ktowg pon g bli kek kt sntosa
Plh pny plh , jpe jgk yg bknan
Tp kck jelh
agpon bf nurul ckp
housemate xamai pon
agpon dye xbyk wet
so .. bli yg bpada2 jelh an
lpas da bli , blek ah ktowg kn
tpt kol 12 mlm , bf nurul p ah nek bilik daus
ble je daus bke pn2 bilik
pe ag .. kne ah dy
xkne pepon , kne tpung je
lpas 2 ptg kek ah
lpas je siap mkn
kne plak krim kek 2
seme ah kne
msty epi kn
k ah
jom tgok pic2 diowg
ni nurul amek dr bf nurul





btw , pepon
epy besday daus
may Allah bless u alwayz



+ tq coz read my blog +

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

Friday, April 15, 2011

.. Si Kembar ..

Salam 1 Malaysia
Entri nurul ni sal kmbar
Kte msty sllu dgr sal kmbar lki ngn lki, ppn ngn pp
Tp jrg kn kte dgr kmbar lki n ppn
Ha .. kt jgke , kt dpn umah nurul
De ah kmbar lki pn ni
Kcik gk ag
ktowg pgel diowg
YAYA & AYEQ
ha .. comel cgt2 diowg ni
nkal pon leh thn
so .. jom kte knal ngn diowg n tgok tlth diowg ni

ha .. ni dy yaya
yaya ni akak k
comey tp brutal


ni plak ayeq
si adek nye
ayeq ni pon comey tp nakal
tp dy ni xtkot owg pon
men je ngn cpe dy nk men


k ah skunk nk tnjuk pic mrke yg mmg byk di snap


































































k .. jom kte tgok kmsraan mrke due brdik lak ea








hehehe .. byk kn pic mrke
diowg mmg ske di snap
pntg nmpak kmre
hehehe
btw
mrke cgt2 kiut miut
luv them :)


+ tq coz read my blog +

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. Anak Sedaraku :) ..

Salam 1 Malaysia
Entri nurul ni sal ank2 sdre nurul
Nurul da 3 je ank sdre
Da bsar2 da seme
Tp sje je nk updte ni
Kebowsanan kn
tp nurul da pic 2 owg je au
ank sdre nurul ni nmenye
ALIA , ADAM , AMIRUL
diowg ni x djge olek akk nurul
mmndgkn akk nurul ni keje kn
so , diowg d jge oleh bkas mak mrtua akk
diowg stay kat cherating
tp akk xprnh lpe tgjwb dy bg wet kt ank2
anta ank2 skolh
dtg jguk diowg ble da cuti
akk ckp nanti nak anta ank2 dye alek kg
kt jgke
dak2 2 pon mmg xsaba dh nk lek cne agknye kn
k ah .. ni nurul nk tnjuk pic diowg k


ni pic alia
anak yg sulong
kakak ni pmlu owgnye
tp nkal leh thn
tp 1 yg bst , dy mmg jge adik dy tol2
tkot cgt adik dy owg amek


ni pic adam
ank yg ke 2
adam ni xtkot ngn owg
klw tgok dy , glak ah kami
owg pgel dy shin chan :)
hehehe


k ah .. meh tgok pic diowg men2 lak ea






























jom kte tgok pic diowg mse aidilfitri thn lpas







ni je pic yg nurul da tok tnjuk kt kowg
btw
wlau pepon
nurul syg ank2 sdre nurul ni
mrke cute miut n nkal2



+ tq coz read my blog +

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. Saba Bile Marah ..

Salam 1 Malaysia
K ah .. nurul nk tanye kowg
Kowg pernah kne mki hmon ngn ex gf/bf kowg x ??
Pe prsaan kowg ble kowg kne cm 2 ??
Msty kowg pon ase nk mrh , skt aty gk kn
So .. ni ah entri nurul

Smlm , 14 april 2011
Nurul kne ngn ex bf nurul
Alsn nye , nurul msok cmpor hl dy
Euww !! Mluat !! Mnympah aq !!
Hello !! Aq da xamek tau dh pon sal ka ek
Jgn pndai2 nk ckp aq amek tau sal ka
2 je bnde yg dy nk ckp kt nurul
Jgn msok cmpor hl dy
hei !! PERASAN !!
bek aq cre hal bf aq ah beb
leh lak dy maki hmun nurul
so .. nurul tgalkn dy dgn ucapan
TERIMA KASIH , ASSALAMUALAIKUM & :)
nurul mlz nk pnjgkn cte

Ps2 leh lak dy soh mber dy psan kt nurul
mber dy ni ppn
so , wt pe nurul nk mrh
nurul jst ckp elok2
ps2 dy ckp ex bf nurul ckp soh dy ckp kt nurul
jgn wt cte sal dy ngn ex gf dye sbl nurul kt blog
hello !! da aq wt cte ke ha
ka da kre ftnh aq !! dr ka tmbh dose .. ish !!
so .. nurul ckp elok2 kt kwn dy 2
so , dy pon fhm
bnde cm 2 wt thp ksbrn nurul jd krg
sktnye aty ni
saba nurul
bwk2 bsaba k

nurul pon tgok jam .. huh !!
da kol 7 ni
nurul cl bf nurul
sy lapa !! sy nk mkn
so , dy pon da lek keje
dy soh siap2
ps2 kami pon kua mkn !
ish !! sbbkn mrh .. nurul mkn byk
mkn nsi grg , mkn chcken chop , mkn fries
haish !! tsntap jp bf tgok nrul mkn byk
dy tny ah npe .. nurul pon bke ah cte
angin jp dy !!
ps2 kami blek ps mkn .. kt umah , housemate msak lak
dlm kol 11 lbey .. mkn ag !!
byk lak 2 .. ish2
mrh pny psal !
lapa je kejenye !

so , lpas mkn .. pe ag .. on9 tyme!
ps2 bf nurul pon on9
siap updte sttus ag sal kjdian yg jd kt nrul
thnkz cyg !! mrh jgk dy upenye ..
thnkz coz stil pk prsaan sy
sy mmg mrh tp sy stil leh saba syg

btw .. wlau pepon
psnan sy utk awk ea mr.s
klw awk bce entri ni
krgkn pns brn awk 2
n tlg cket !! sy xamek tau dh pon sal hl awk
so , jgn pndai2 nk wt cte eh !!
sy leh saba slgi leh ea !!
jgn smpai nty hlg saba sy ..
sy leh wt ag twok dr awk wt kt sy !!
thp ksbrn stiap owg da btsnye !!
btw .. nobody perfct but try 2 chnge our self 2 be perfct k !!

Kowang Suka ? LIKE JE ^_*

.. Andai Seorang Lelaki & Perempuan Datang ..

Andai seorang lelaki datang kepadamu ketika kau perlukan teman...

Andai seorang lelaki datang kepadamu dengan ciri-ciri lelaki idaman...

Andai seorang lelaki datang menegur dan membuatmu terhibur...

Andai seorang lelaki datang menanyakan pendapatmu tentang dirinya...

Andai seorang lelaki datang menanyakan tentang ketampanan wajah dan keromantikan dirinya kepadamu...

Andai seorang lelaki datang memintamu membetulkan kolar baju dan rambutnya...

Andai seorang lelaki datang kepadamu sambil merapatkan badannya kepadamu...

Andai seorang lelaki datang tanpa segan silu padamu walau dirimu sudah pemalu, sopan dan ayu...

Andai datang waktu itu, apakah tindakanmu...

MUNGKIN PADA PANDANGAN LELAKI ITU,

"Kau sangat comel pada mataku"

"Kau dah seperti adik kandungku"

"Lu keras macam tomboy takkan lu nak feeling dengan gua"

"Kau dan aku bukan alim sangat jadi tak perlu hipokrit"

"Kaulah kekasihku, kau perlukan belaian dan sokongan moral dariku"

"Aku tahu kau sunyi, aku tak kisah kalau aku kau nodai. Aku sudi dan sabar menanti"

"Oh, kau adalah bakal isteriku, aku harus berlatih dari sekarang 'menumpangkan' bahuku"

"Ku berbuat begini tiada yang tahu, kau takkan cerita pada orang lain"

TETAPI WAHAI PEREMPUAN, ADAKAH ITU YANG KAMU MAHU DAN DAMBAKAN? ADAKAH ITU YANG KAMU PERLUKAN?

Andai seorang lelaki itu datang... Dan hanya dirimu pengawal gelanggang...

BERANIKAN diri untuk BERUNDUR

GAGAHKAN diri untuk TIDAK CAIR DILEBUR

TABAHKAN diri untuk menjadi PEREMPUAN EKSLUSIF YANG UNGGUL!

Perempuan yang taat hanya pada lelaki bernama ayah dan suami

Perempuan yang sedar maruah dan keunikan diri

Perempuan yang takkan cair dengan pujukan rayu 'syaitan' lelaki

Perempuan yang punya jati diri, berundur kerana TAK MAHU SUAMINYA NANTI DIBAYANGI BEKAS TEMAN-TEMAN LELAKI.

Sesungguhnya, neraka itu hakiki...

Ingatlah wahai diri yang bernama perempuan, Andai seorang lelaki itu datang...

Beranikanlah diri untuk BERFIKIR dan MENOLAK dengan mata...



Andai seorang perempuan datang kepadamu ketika kau berseorangan...

Andai seorang perempuan datang dan senyum mesra memandangmu...

Andai seorang perempuan datang duduk di sebelahmu membiarkan bahu dan punggungnya bersentuhan denganmu...

Andai seorang perempuan datang menanyakan tentang bentuk badannya kepadamu...

Andai seorang perempuan datang menanyakan tentang kecantikan wajah dan badannya kepadamu...

Andai seorang perempuan datang memintamu menghilangkan daun di rambutnya...

Andai seorang perempuan datang kepadamu sambil mendedahkan bahagian- bahagian tertentu...

Andai seorang perempuan datang tanpa segan silu denganmu...

Andai datang waktu itu, apakah tindakanmu?

MUNGKIN PADA PANDANGAN PEREMPUAN ITU,

"Kau adalah kawan karibku."

"Gua takde perasaan dengan lu, so gua selambe jela dengan lu."

"Kau dah seperti abang kandungku."

"Kau dan aku bukan alim sangat jadi tak perlu hipokrit."

"Kaulah kekasihku, diri ini sepenuhnya milikmu."

"Aku tahu kau dan aku takkan mungkin berzina, kita pasti pandai mengawal diri."

"Oh, kau adalah bakal suamiku, aku harus berlatih dari sekarang mengurangkan malu".

"Ku berbuat begini tiada yang tahu, kau takkan cerita pada orang lain."

TETAPI WAHAI LELAKI, ADAKAH SELALUNYA BETUL PANDANGAN MEREKA ITU?

Andai seorang perempuan itu datang...

Dan hanya dirimu pengawal gelanggang...

BERANIKAN dirimu untuk MENEGUR

GAGAHKAN dirimu untuk BERUNDUR

TABAHKAN dirimu untuk menjadi LELAKI YANG UNGGUL!

Lelaki yang hormat pada hak bakal suami perempuan itu nanti,

Lelaki yang hormat pada maruah kaum ibu dan adik beradik perempuannya sendiri,

Lelaki yang takkan disogok dengan benda-benda free,

Lelaki yang punya jati diri, menegur kerana TAK MAHU ISTERINYA NANTI BEKAS-BEKAS LELAKI,

Insaflah wahai diri yang bernama lelaki,

Andai seorang perempuan itu datang...

Beranikanlah diri untuk menolak dengan matang...

Andai seorang perempuan itu datang...


Kowang Suka ? LIKE JE ^_*